תהליך הוצאת ויזה לארה"ב מורכב ממספר שלבים:
שלב א– הגשת בקשה לויזה לארה"ב
שלב ב– תשלום אגרת ויזה לארה"ב
שלב ג– קביעת התור לראיון בשגרירות ארה"ב
שלב ד– ראיון בשגרירות ארצות הברית בישראל
השלב הראשון – מילוי טפסים
תחילתו של תהליך הוצאת הויזה הוא במילוי טפסים אשר נקראים DS160 באתר נלווה המקושר לשגרירות.
טפסים מקוונים אלה הינם בשפה האנגלית בלבד, בפורמט של ארבעה עשר עמודים המכילים שאלות רבות אודות מצבכם הכללי-פיננסי, תעסוקה, סטאטוס משפחתי, מקום מגורים, מטרת הביקור המתוכנן בארה"ב ועוד ומטרתו לקבל כמה שיותר מידע רלוונטי על מגיש הבקשה.
טפסים אלה הם "תעודת הזהות" שלכם בפני השגרירות, ומטרתם לאפשר לקונסול לבחון באם לאשר לכם את הבקשה להוצאת ויזה או לסרב לה, ולכן חשיבותם רבה מאוד.
השלב השני – תשלום אגרה
כחלק מתהליכי הוצאת ויזה לארצות הברית יש לשלם את האגרה על סך 160$ באמצעות המוקד הטלפוני של השגרירות, תשלום שובר בדואר ישראל או באמצעות כרטיס אשראי דרך אתר שגרירות ארה"ב.
יש להיכנס לאתר השגרירות לשם תשלום האגרה ודרכו גם קובעים את התור לראיון עצמו לצורך הוצאת הויזה לארה"ב.
התשלום יכול להתבצע און- ליין, על ידי כרטיסים מסוג מסטרקארד או ויזה בלבד. מי שאינו אוחז בכרטיס מסוג זה, יוכל להדפיס את שוברי התשלום שמופיעים כקובצי PDF ולגשת לשלם עבורם בבנק הדואר.
סכום התשלום, נכון ליום כתיבת מאמר זה, הינו 160$ עבור כל בקשה. סכום זה אינו מוחזר גם במקרה שהבקשה שהגשתם נענית בשלילה, לכן מומלץ לפנות לחברה שתעשה את התהליך במיומנות ומקצועיות.
השלב שלישי – קביעת תור לראיון
לאחר השלמת שני השלבים הראשונים בתהליך הוצאת ויזה לארה"ב, יש לקבוע תור לראיון בשגרירות ארה"ב. כל התהליכים הנ"ל מתבצעים דרך אתר שגרירות ארצות הברית.
באותו האתר, לאחר השלמת תהליך התשלום, תופיע טבלה ובה ימים ושעות הפנויים להגעה לשגרירות. המלצתנו היא לקבוע תור לשעה מוקדמת בבוקר על מנת להימנע מתורים ארוכים ומייגעים.
השלב הרביעי – הגעה לראיון
עליכם להגיע לראיון בשגרירות ארה"ב ביום שקבעתם. עליכם להביא עמכם את כל המסמכים הרלוונטיים לבקשתכם, עליהם תוכלו לקרוא במאמרנו : טופס ויזה לארה"ב
לצורך הוצאת ויזה לארה"ב תידרשו להוכיח כי בכוונתכם לחזור ארצה מיד עם סיום הביקור בארה"ב, ובמילים אחרות להוכיח כי אין בכוונתכם להשתקע או לעבוד בארה"ב על ידי הצגת קשרים חזקים לארץ. כמו כן תצטרכו להוכיח כי יש באפשרותכם הכלכלית לממן את הטיסה ואת משך שהייתכם בארה"ב.
יש להגיע כארבעים דקות לפחות, לפני השעה הנקובה, ולהביא עמכם דרכון, טופס האישור על מילוי השאלון DS-160, טופס אישור הפגישה אשר נשלח אליכם במייל, אישור על תשלום האגרה, וכן מסמכים התומכים בבקשתכם, כגון תלושי שכר, אישור העסקה, אישורי לימודים, אישור בעלות על דירה או רכב ועוד.
אתם עוד קוראים? התקשרו עכשיו והחלו בתהליך הוצאת הויזה לארצות הברית!
סיום תהליך הוצאת ויזה לארה"ב
אם תאושר בקשתכם, דרכונכם יילקח מכם, יוסיפו בתוכו את דף הויזה והוא ישלח לביתכם באמצעות דואר שליחים. אם לא תאושר בקשתכם, יוחזר לכם דרכונכם מיידית. על החלטת הקונסול אין לערער.
מרגע שקיבלתם אישור לויזה, תמתינו מספר ימים לקבלת הדרכון בדואר שליחים, ורק אז, לרוב, תוכלו לדעת לכמה זמן אושרה לכם ויזה לארה"ב. בדרך כלל מאושרת הויזה לתקופה של עשר שנים. במקרים חריגים- לשנה, ואף פחות מכך. לאחר קבלת הויזה תוכלו להזמין כרטיסים לטיסה לארה"ב. אנו לא ממליצים להזמין את הכרטיסים לפני הוצאת הויזה, שכן לרוב הכרטיסים אינם ברי החזרה.
לסיכום, תהליך הוצאת ויזה לארצות הברית איננו פשוט כלל ויכול להוות קושי ואף מכשול גם בפני מי ששולט בשפה האנגלית היטב. "קליק ויזה" מתמחה בהוצאת ויזות לארצות הברית ועוסקת בהכנת בקשות הויזה לכלל לקוחותיה. נשמח לעמוד לשירותכם ולסייע בידכם. יש לציין כי הגשת בקשה לויזה דרך "קליק ויזה" משפרת משמעותית את הסיכויים לקבלת ויזה לארה"ב, הנתונים מדברים בעד עצמם. בהצלחה!