כידוע, כל אדם בעל דרכון ישראלי המעוניין להיכנס לארה"ב צריך בראש ובראשונה להצטייד באשרת כניסה, הלוא היא ויזה לארה"ב.

בעבר, בהתאם להנחיות הממשל בארה"ב, נהגה השגרירות להנפיק ויזה בעלת תוקף בלתי מוגבל – "ויזה לכל החיים", באופן בו לא נדרש חידוש ויזה לארצות הברית. אולם, בשנת 2005 ביטל הממשל האמריקאי את האפשרות להנפקתה של ויזה לכל החיים והוחלט כי תוקפה המקסימאלי יוגבל ל- 10 שנים בלבד. כפועל יוצא מהחלטה משמעותית זו, כלל האנשים אשר קיבלו בעבר ויזה "לכל החיים", נדרשו לסור לשגרירות לשם חידושה.

כפועל יוצא מהחלטה זו, חידוש ויזה לארה"ב משמעו ביצוע כל תהליך הוצאת ויזה לארה"ב מהתחלה.

כאמור, במרבית המקרים מנפיקה השגרירות ויזה לפרק הזמן מקסימלי של 10 שנים. יחד עם זאת, במקרים בהם מגיש הבקשה הינו חייל בשירות קבע/סדיר, עובד משרד הביטחון או מקומות עבודה ביטחוניים אחרים כגון רפאל, תלמיד ואף סטודנט, עשויה השגרירות לאשר ויזה לתקופה קצרה יותר מ-10 שנים, ואף לפרק זמן המוגבל ספציפית לתקופת הנסיעה המתוכננת.

ועכשיו יותר בקלות ויזה לארה"ב: בשיטת ESTA החדשה

הקלה משמעותית בתהליך קבלת ויזה לארצות הברית עבור אזרחי ישראל מגיעה עם הצגת מערכת ESTA, מערכת אישור אלקטרונית לנסיעה. זוהי שיטה חדשנית המאפשרת לישראלים לקבל אישור נסיעה מהיר וקל יותר ללא הצורך בתהליך הוויזה המסורתי. ESTA מספקת פתרון יעיל לנוסעים המתכננים לבקר בארה"ב לצורכי תיירות, עסקים או ביקור קצר, מהווה אלטרנטיבה מזמינה ומקלה על הנטל הבירוקרטי. עם הכניסה לתוקף של המערכת, אזרחי ישראל יוכלו ליהנות מגישה חלקה ומהירה יותר לארצות הברית, תוך שמירה על רמות הביטחון הנדרשות.

חידוש ויזה לארה"ב

חידוש ויזה לארצות הברית – כיצד?

תהליך חידוש ויזה לארה"ב הינו תהליך זהה להליך הוצאת ויזה חדשה, ללא כל הבדל.

על המבקש למלא שאלון באנגלית בטופס הקרוי: DS-160. את השאלון ממלאים באמצעות אתר האינטרנט השייך לשגרירות ארצות הברית. לאחר מילוי השאלון ושליחתו, תדרשו להיכנס לאתר המקושר לשגרירות על מנת לתאם מועד לראיון ולשלם את אגרת הויזה לארצות הברית על סך: 160$ נכון להיום. את האגרה ניתן לשלם בכרטיס אשראי מסוג ויזה או מסטרכארד בלבד. במידה ואינכם אוחזים באחד משני סוגי הויזה הנ"ל תצטרכו להדפיס שובר תשלום ולגשת לאחד מסניפי הדואר על מנת לשלמו.

לראיון אצל שגרירות ארה"ב בישראל עליכם להגיע מצוידים בדרכונכם האישי, בתמונת פספורט בגודל 5X5 ובמסמכים ואישורים אשר יתמכו בבקשתכם לויזה ואשר יאמתו את המידע אשר מסרתם בשאלון.

יש לציין, כי העובדה שאחזתם בויזה לארצות הברית בעברכם אינה מבטיחה לכם אישור אוטומטי לבקשתכם. כל בקשה לחידוש ויזה לארצות הברית נבחנת לגופה על ידי הקונסול האמריקאי בשגרירות ארצות הברית בשימת לב לכלל הנסיבות, המידע והמסמכים אשר נמסרו לידיו. לסיכום, במידה והנכם עדיין אוחזים בויזה לארה"ב המוגדרת "ויזה לכל החיים" דעו כי תוקפה פג ועליכם להגיש בקשה חדשה לצורך קבלת ויזה לארה"ב על מנת לבקר בארה"ב.